Jeśli chcesz otrzymywać informację o promocjach i nowościach w naszej ofercie wpisz swój e-mail.

Zapisz | Wypisz


Sonda

Co jest dla Ciebie najbardziej interesujące?

Techniki zapamiętywania

Szybkie czytanie

Mind mapping

Inne

Głosuj

logo_profi-lingua

Ciekawe artykuły

Wysoka pamięć robocza, a stopień uzdolnienia.

Wszyscy z nas słyszeli o badaniach oceniających talent i predyspozycje do osiągania wysokich rezultatów przez jednostkę. Niektórzy z nas nawet brali udział w badaniach mierzących wynik IQ, czyli inteligencji. Istnieją szkoły, które przyjmują uczniów na podstawie wyników tychże badan. Jak podają najnowsze badania, wyniki tych testów mogą być mocno naciągane i nieobiektywne, a zamiast selekcjonować utalentowanych uczniów, podwyższają wyniki tym dobrze przygotowanym.

Rodzice bardzo chcą dać dzieciom dobry start i zapewnić im świetlaną przyszłość. W tym celu niejednokrotnie posyłają je na kursy mające podwyższyć ich stopień inteligencji. Później takie dzieci zdają testy IQ i na podstawie otrzymanych certyfikatów mają otrzymać lepszą pracę i łatwiej dostać się na wymarzone uczelnie. Jednak czy faktycznie możemy na podstawie takich certyfikatów oczekiwać naprawdę utalentowanego studenta czy pracownika? Badacze są w tym temacie co najmniej sceptyczni i zastanawiają się: co sprawia, że możemy o kimś powiedzieć, że jest utalentowany? Czy nie jest to wysoki stopień kreatywności, zdolności analityczne i innowacyjne myślenie? A jaki typ pamięci odpowiedzialny jest za te zdolności? To oczywiście pamięć robocza. Przeprowadzono eksperymenty na uczniach, aby zilustrować powiązanie między ilorazem inteligencji, jakością pamięci roboczej, a uzyskiwanymi wynikami w szkole. Jak pokazał eksperyment nie ma bezpośredniego związku między wysokim wynikiem IQ u ucznia, a jego poziomem pamięci roboczej! Co więcej, uczniowie o wysokim IQ nie zawsze osiągali w szkole dobre stopnie, a sami równie średnio oceniani byli w kategoriach kreatywnych. Natomiast uczniowie z wysokim poziomem pamięci roboczej w szkole osiągali wyniki średnie i wyższe, nauczyciele wyróżniali ich pod kątem szerokiej wyobraźni, dobrej pamięci, rozwiniętym podejściem do poważnych zagadnień, wysokich zdolności analitycznych.

Małgorzata Litwin

cofnij
Dodano: 2013-05-16 ostatnia aktualizacja 2013-06-28 09:56:42

Polecamy

Dodano: Piątek 19 stycznia 2018

Kiedy wspomnienia zanikają?

Dodano: Wtorek 9 stycznia 2018

Nowe kursy w Krakowie w terminie 17.01 - 16.05 br.

Dodano: Sobota 6 stycznia 2018

Kiedy błędy pamięci mogą być niepokojące?

Dodano: Niedziela 31 grudnia 2017

Pamięć logiczna

Dodano: Poniedziałek 11 grudnia 2017

Jak zostać mistrzem gry

Dodano: Środa 15 listopada 2017

Zaburzenia pamięci, a leki

Dodano: Poniedziałek 30 października 2017

Pamięć - pióro, notes i atrament

Dodano: Środa 25 października 2017

Pamięć całkowicie plastyczna?

Dodano: Środa 18 października 2017

Akt pamieci, a zmiana wspomnień

Dodano: Poniedziałek 9 października 2017

Akronimy - zabawa słowami

zobacz wszystkie

Województwo Kujawsko - Pomorskie intelektualnym centrum Polski dzięki modernizacji i reorganizacji SPW S.C

Gra w klocki

Efekty

Labirynt

bimage_114

Sonda

Czy warto ćwiczyć pamięć?

Tak

Nie

Nie wiem

Głosuj

mojregion

Strona główna | Aktualności | Kontakt | Szybkie czytanie | Nauka czytania | Szybkie uczenie | Program szybkie czytanie | OTUiW Jantar | OTU Borowikowa | Mapa serwisu

Copyright © 2003 - 2018 Szkoła Pamięci SPW

wykonanie mediart.pl Agencja Reklamowa Bydgoszcz

Szanowni Państwo, zgodnie z ustawą Prawo telekomunikacyjne (Dz.U.2004 Nr 171, poz. 1800, z późn.zm) informujemy, że w serwisie www.spw.pl stosuje się pliki cookies (tzw. ciasteczka), które są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywane informacje używane są m.in. w celach statystycznych oraz dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia i tym samym akceptację Polityki cookies.
[x] Kliknij tutaj, aby ukryć komunikat