Jeśli chcesz otrzymywać informację o promocjach i nowościach w naszej ofercie wpisz swój e-mail.

Zapisz | Wypisz


Sonda

Co jest dla Ciebie najbardziej interesujące?

Techniki zapamiętywania

Szybkie czytanie

Mind mapping

Inne

Głosuj

NZOZ JANTAR

logo_profi-lingua

OTU Borowikowa

borowikowa_logo

Ciekawe artykuły

Pamięć ruchowa – robimy to dobrze

Dobrze wiedzieć, że są dobra dane nam z góry i bez wysiłku. W końcu na wszystko trzeba pracować. Aby poprawić swoje zdolności pamięciowe, należy wykonywać ćwiczenia mnemotechniczne, aby być dobry w sporcie, należy regularnie ćwiczyć, aby otrzymać wymarzoną pracę, należy spełnić szereg wymagań. Przez całe swoje życie ciężko pracujemy na dobra materialne, miłość, przyjaźń, szacunek, nawet lubienie samego siebie.

 

Matka natura wyposażyła nas jednak we wspaniały rodzaj pamięci, zwany pamięcią ruchową. Dzięki tej pamięci nie musimy zastanawiać się, jak stawiać stopy przy chodzeniu, automatycznie wiemy, jak wymanewrować kałużę, przeskoczyć przez przeszkodę, zapiąć guzik, zawiązać sznurowadła, zagwizdać i zrobić masę innych czynności ruchowych bez poświęcenia zbędnego czasu na ich przemyślenie. Jakkolwiek patrzeć życie człowieka składa się w dużej mierze z takich prostych, rutynowych czynności. Parzenie kawy, ścielenie łóżka, schodzenie po schodach, jazda samochodem, kasowanie biletu, obsługa urządzeń biurowych i komputerów, pisanie na klawiaturze, robienie zakupów, przyrządzanie posiłków, mycie się i tym podobne. Jesteśmy tak mocno uzależnieni od pamięci roboczej, że bez niej nasze życie składałoby się z niekończących się prób wykonania zadań, które wydają nam się banalnie proste. Pamięć ruchową można ćwiczyć, tak jak ćwiczy się mięśnie, ćwiczy się ciało, ćwiczy się ducha. Można poprawić swoją kondycję i odruchy. Perfekcyjnie i szybciej wykonywać pewne czynności, na przykład nauczyć się profesjonalnie tasować karty, żonglować, czy prowadzić auto. Należy też pamiętać o konieczności dbania o elastyczność i gibkość ciała, wtedy będzie nam ono jeszcze lepiej służyć. Pomocny może okazać się codzienny rutynowy trening pomagający uelastycznić ciała, także jogging, czy wizyty na fitness pomogą nam zadbać o stale wysoki poziom odruchów pamięci ruchowej.


Małgorzata Litwin

cofnij
Dodano: 2013-12-12 ostatnia aktualizacja 2014-01-23 12:45:40

Polecamy

Dodano: Wtorek 9 stycznia 2018

Nowe kursy w Krakowie w terminie 17.01 - 16.05 br.

Dodano: Sobota 6 stycznia 2018

Kiedy błędy pamięci mogą być niepokojące?

Dodano: Niedziela 31 grudnia 2017

Pamięć logiczna

Dodano: Poniedziałek 11 grudnia 2017

Jak zostać mistrzem gry

Dodano: Środa 15 listopada 2017

Zaburzenia pamięci, a leki

Dodano: Poniedziałek 30 października 2017

Pamięć - pióro, notes i atrament

Dodano: Środa 25 października 2017

Pamięć całkowicie plastyczna?

Dodano: Środa 18 października 2017

Akt pamieci, a zmiana wspomnień

Dodano: Poniedziałek 9 października 2017

Akronimy - zabawa słowami

zobacz wszystkie

Województwo Kujawsko - Pomorskie intelektualnym centrum Polski dzięki modernizacji i reorganizacji SPW S.C

Gra w klocki

Efekty

Labirynt

bimage_114

Sonda

Czy warto ćwiczyć pamięć?

Tak

Nie

Nie wiem

Głosuj

mojregion

Strona główna | Aktualności | Kontakt | Szybkie czytanie | Nauka czytania | Szybkie uczenie | Program szybkie czytanie | OTUiW Jantar | OTU Borowikowa | Mapa serwisu

Copyright © 2003 - 2018 Szkoła Pamięci SPW

wykonanie mediart.pl Agencja Reklamowa Bydgoszcz

Szanowni Państwo, zgodnie z ustawą Prawo telekomunikacyjne (Dz.U.2004 Nr 171, poz. 1800, z późn.zm) informujemy, że w serwisie www.spw.pl stosuje się pliki cookies (tzw. ciasteczka), które są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywane informacje używane są m.in. w celach statystycznych oraz dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia i tym samym akceptację Polityki cookies.
[x] Kliknij tutaj, aby ukryć komunikat