Jeśli chcesz otrzymywać informację o promocjach i nowościach w naszej ofercie wpisz swój e-mail.

Zapisz | Wypisz


Sonda

Co jest dla Ciebie najbardziej interesujące?

Techniki zapamiętywania

Szybkie czytanie

Mind mapping

Inne

Głosuj

logo_profi-lingua

Ciekawe artykuły

Podjadanie dobre na koncentrację!

Dietetycy straszą nas przed szokującymi skutkami podjadania. To przez dodatkowe smakołyki podobno nie możemy stracić na wadze, a przemiana materii w naszym organizmie pogarsza się. Naukowcy stają w opozycji, twierdząc: podjadanie wspomaga pamięć i koncentracje, ale tylko podjadanie określonych produktów. Co w takim razie jeść między posiłkami, by wzmocnić umysł, a jednocześnie nie przytyć?

Po pierwsze, warto zaopatrzyć swoje szafki w przekąski rybne. Suszone kalmary? Świetnie. Brzuszki z łososia? Nie wolno ich sobie odmawiać. Poza tym sięgajmy jak najczęściej po takie ryby, jak halibut, flądra, czy dorsz. Są one bogate w kwasy Omega-3, które nasz umysł wprost uwielbia. Dają mu one pełnowartościowy zapas energii na długi czas. A jeśli mowa o produktach pełnowartościowych, to wielu z nas uwielbia podjadać produkty mączne. Zastanówmy się, które z nich możemy konsumować bez wyrzutów sumienia. Szczególnie w czasie śniadania dobrze sięgnąć po węglowodany złożone. Jako przekąska mogą posłużyć nam tutaj batoniki zbożowo, najlepiej z suszonymi owocami i bez zbędnych cukrów prostych. Miseczka musli czy otrębów, jak również wafle ryżowe z pestkami dyni i słonecznika – to wszystko nie będzie nas tuczyć, a wzmocni pamięć i koncentrację. Nie przesadzajmy jednak z produktami, które zawierają gluten. W większych dawkach może nam on szkodzić, lepiej więc ograniczać go do minimum, a szczególnie unikać pieczywa ze spulchniaczami i dodatkami smakowymi – są szkodliwe dla organizmu. A coś dla prawdziwych smakoszy? Jeśli jest właśnie sezon na jagody i borówki, to niech nic Was nie ogranicza. Antocyjany, zawarte w fioletowych owocach i warzywach polepszają przesył danych między neuronami, dzięki czemu szybciej zapamiętujemy i odpamiętujemy. I oczywiście wspaniale wpływają na naszą sylwetkę.

Małgorzata Litwin

cofnij
Dodano: 2014-04-01 ostatnia aktualizacja 2014-05-06 11:04:59

Polecamy

Dodano: Niedziela 14 października 2018

Pobudź swój mózg. Odwiedź miejsca z przeszłości.

Dodano: Sobota 29 września 2018

Dlaczego po wakacjach mamy większe problemy z pamięcią?

Dodano: Niedziela 23 września 2018

Jak mieć lepsze wspomnienia z wakacji?

Dodano: Sobota 25 sierpnia 2018

Pamięć nie lubi samolotów

Dodano: Środa 6 czerwca 2018

Pamięć nie lubi długich podróży...

Dodano: Środa 16 maja 2018

Imprezy, które zapadają w pamięć

Dodano: Poniedziałek 12 marca 2018

Dlaczego wybrać wakacyjne treningi pamięci?

zobacz wszystkie

Województwo Kujawsko - Pomorskie intelektualnym centrum Polski dzięki modernizacji i reorganizacji SPW S.C

Gra w klocki

Efekty

Labirynt

bimage_114

Sonda

Czy warto ćwiczyć pamięć?

Tak

Nie

Nie wiem

Głosuj

mojregion

Strona główna | Aktualności | Polityka prywatności | Kontakt | Szybkie czytanie | Nauka czytania | Szybkie uczenie | Program szybkie czytanie | OTUiW Jantar | OTU Borowikowa | Mapa serwisu

Copyright © 2003 - 2018 Szkoła Pamięci SPW

wykonanie mediart.pl Agencja Reklamowa Bydgoszcz

Szanowni Państwo, zgodnie z ustawą Prawo telekomunikacyjne (Dz.U.2004 Nr 171, poz. 1800, z późn.zm) informujemy, że w serwisie www.spw.pl stosuje się pliki cookies (tzw. ciasteczka), które są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywane informacje używane są m.in. w celach statystycznych oraz dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia i tym samym akceptację Polityki cookies.
[x] Kliknij tutaj, aby ukryć komunikat